Meer uit je workout halen?

Gepubliceerd op 14 mei 2019 om 12:34

Wie wilt er nou niet het maximale uit zijn workout halen? Iedereen! Bekijk deze tips om meer vooruitgang te boeken en je training nog meer te rocken.

1. Eet koolhydraten voor je training
Koolhydraten zijn de belangrijkste brandstofbron van je lichaam. Om een goede workout eruit te kunnen pompen hebben we energie nodig. Geen brandstof = geen energie = slechte training.
Oftewel, eat your carbs! Kies wel goede koolhydraat bronnen zoals: banaan, aardappel en volkoren brood en pasta. 

2. Pump up the weights

Wil je beter resultaat in een korte periode? Verhoog je gewichten. Til de zwaarste gewichten op die je kunt optillen. Maar offer NOOIT een goede houding op voor zwaardere gewichten. Zorg er voor dat je houding tijdens een oefening altijd on point is!


3. Switch it up

Wil je betere fitness gains behalen en voorkomen dat je workouts je gaan vervelen? Roets niet vast in dezelfde oefeningen, wissel af! Meerdere variaties van een oefening zorgen ervoor dat je je lichaam optimaal blijft triggeren, wat groeien stimuleert.

4. Drink water

Als je vóór je training niet genoeg bent gehydrateerd, kan het veel zwaarder aanvoelen, je prestaties beïnvloeden en het vermogen van je lichaam om te herstellen achteraf verminderen. Het duurt een paar uur voordat je lichaam water opneemt. Maak er dus een gewoonte van om de hele dag door water te drinken.


5. Luister ook NA je workout muziek

We weten allemaal dat up tempo beats ervoor zorgen dat je meer energie krijgt voor en tijdens je workout. Maar wat je vast nog niet wist, is dat het luisteren naar langzame NA je workout helpt om sneller te herstellen. We horen je denken, hoe kan dat? Muziek verhoogt de hoeveelheid serotonine en dopamine in het lichaam, 2 hormonen waarvan bekend is dat ze het herstel stimuleren!

6. Proteïne voor het slapen

Een eiwitrijke snack voor het slapen voorkomt spierafbraak en helpt om sneller spiergroei en kracht te krijgen. Eet wel proteïne met caseïne, dit is langzaam verteerbaar. Door de langzame afgifte heeft je lichaam de hele nacht een toevoer van eiwitten en blijft ook snacht’s de aanmaak van spierweefsel op peil. Proteïne met caseïne zit in melk en zuivelproducten. Tip: eet je proteïnesnack +- 30 minuten voor het slapengaan.

7. Een extra boost nodig? Gebruik pre-workout

We hebben allemaal dagen ertussen zitten dat we moe zijn, geen zin hebben om te trainen of gewoon een tandje bij willen zetten.
Pre-workout helpt hier bij! Het bevorderd je prestaties en alertheid en het heeft een positieve werking op je uithoudingsvermogen, focus en concentratie.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.